You can use Google to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation. Using this service may place a cookie on your computer.

SØG

Rekruttering

Jobcentret kan hjælpe med hele processen, når du skal finde din nye medarbejder.

Der findes mange måder at rekruttere nye medarbejdere på. Jobcenter Viborg kan rådgive dig i hele processen - fra oprettelse af jobannonce og til søgning efter ledige kandidater med rette kompetencer, så du kun skal forholde dig til de mest relevante ansøgere.

Kontakt jobcentret på tlf. 87 87 42 42 eller rekruttering@jobcenterviborg.dk

 

Jobcentret kan hjælpe dig med at rekruttere arbejdskraft fra hele EU, samt fra Norge, Island, Liechtenstein og Schweiz.

www.star.dk kan du finde flere oplysninger og annoncere direkte eller søge blandt tusindvis af udenlandske cv’er. Her kan du også finde information om de regler og vilkår, som din virksomhed skal være opmærksom på ved annoncering i de enkelte lande.

HEADSTART

Som del af HEADSTART-initiativet med fokus på branding af Midtjylland som en karrieredestination kan midtjyske virksomheder, som ønsker at rekruttere internationalt, øge deres synlighed og opslå vakante stillingerne internationalt på HEADSTART Career portalen.

Jobnet for Arbejdsgivere (JobAG) er et værktøj, der kan hjælpe dig med at finde din nye medarbejder.  

Hvis du sender en jobordre på JobAG, så hjælper vi med at finde kvalificerede medarbejdere til dig.

Du kan selv oprette gratis jobannoncer og CV-agenter eller søge i 150.000 CV'er og kontakte nye medarbejdere direkte på mail eller telefon.

Gå til JobAG

Mød din kommende medarbejder, når Jobcenter Viborg inviterer til Jobdating én gang om måneden.

Læs mere om Jobdating her.

Jobnet er jobcentrenes online tilbud til alle jobsøgende og arbejdsgivere i hele landet.

På Jobnet kan du finde informationer om jobsøgning, uddannelse og om at søge nye medarbejdere. Du kan også bruge vores jobbank og vores CV-bank til finde nye medarbejdere eller til at finde et nyt job.

Gå til jobnet.dk

Job med løntilskud giver virksomheder mulighed for at ansætte en potentiel ny
medarbejder på arbejdspladsen med tilskud.

Din virksomhed kan få løntilskud, når du ansætter en ny medarbejder, der:

  • har været ledig i mindst seks måneder
  • er ufaglært, over 50 år eller enlig forsøger
  • er førtidspensionist
  • er nyuddannet med handicap

Varighed

  • Din virksomhed kan typisk få løntilskud i tre måneder.   

Sådan gør du

Du ansøger om at oprette en løntilskudsstilling via Vitas

Når din ansøgning er blevet godkendt, søger du refusion af løntilskuddet på virk.dk. Løn- og ansættelsesvilkår skal følge den almindelige overenskomst på området.

Krav

En person ansat med løntilskud må ikke erstatte almindeligt ansatte medarbejdere. Der skal være et rimeligt forhold mellem ansatte med og uden løntilskud i din virksomhed. En repræsentant for medarbejderne på arbejdspladsen skal være med til at sikre, at reglerne overholdes.

Brug for hjælp så kontakt jobcentret.

Du kan ansætte en medarbejder i fleksjob få timer om ugen til at løse mindre opgaver, som det ellers kan være svært at finde medarbejdere til.

Du udbetaler kun løn for de timer, som medarbejderen arbejder. Derudover får den fleksjobansatte et løntilskud fra Viborg Kommune.

Flere fordele ved fleksjob

  • Ved sygdom får din virksomhed sygedagpengerefusion fra første fraværsdag
  • Du bestemmer selv, hvor mange timer du tilbyder en fleksjobber
  • Din virksomhed tager et socialt ansvar og giver en person med nedsat arbejdsevne en mulighed for at være en del af arbejdsmarkedet
  • Der er ingen begrænsninger for, hvilken type job der kan oprettes som et fleksjob, bortset fra elevstillinger
  • En fleksjobber er omfattet af de almindelige vilkår på arbejdspladsen, så du har ikke mere administrativt arbejde end med øvrige medarbejdere

Her kan du kan få information om fleksjobordningen:

Kontakt

Hotline for virksomheder

87 87 42 42
Prinsens Alle 5
8800 Viborg