FN17 Business Inkubator & Akademi og Test og Udviklingscenter for Velfærdsteknologi

FN17 Business hjælper virksomheder med at anvende verdensmålene aktivt i deres forretning. I TUCV udvikles velfærdsteknologi.

FN17 Business Inkubator & Akademi

FNs verdensmål er blevet den nye globale ramme for udvikling, herunder også for virksomheder. Verdensmålene kan både være en udfordring og en mulighed for alle virksomheder.

Viborg Kommune har sammen med Viborg Innovation Fond, Peter Larsen Kaffe, Anders Brøndums Velgørende Fond, Asmildkloster Landbrugsskole, Den Erhvervsdrivende Fond Agro Business Park Foulum og Business Viborg etableret FN17 Business Inkubator & Akademi.

FN17 Business Inkubator & Akademi skal hjælpe virksomheder og iværksættere med at anvende FNs 17 verdensmål aktivt i deres forretningsgrundlag og strategi. FN17 Business Inkubator & Akademi er placeret i Agro Business Park i Foulum.

Test og Udviklingscenter for Velfærdsteknologi (TUCV)

Sammen med Hospitalsenhed Midt og det lokale erhvervsliv står Viborg Kommune bag etableringen af Test- og Udviklingscenter for Velfærdsteknologi (TUCV).

Med base i Business Viborg opererer TUCV i feltet mellem det offentlige og virksomhederne i forhold til udvikling og test af velfærdsteknologiske løsninger baseret på samskabelse og brugerdreven innovation.

Målet er at bidrage til udviklingen af løsninger, som giver mening for borgere og medarbejdere i deres dagligdag.