Borgerservicemedarbejdere

Er du udadvendt, tillidsskabende og god til at skabe relationer? Hvis du kan svare ja til disse spørgsmål, så er du måske en af de 2 borgerservicemedarbejdere, vi søger.
 
Borgerservice søger udadvendte og serviceorienterede medarbejdere til 2 midlertidige stillinger med ansættelse snarest muligt. Der er tale om et henholdsvis barselsvikariat, som løber indtil 30. juni 2021, og et sæsonjob, som løber indtil 30. august 2020. 

Du kommer til at være rådhusets ansigt udadtil. Din primære opgave består i borgerbetjening (telefonisk og face-to-face) – fortrinsvis henvendelser om pas og kørekort. Dine vigtigste kvalifikationer er derfor lysten til at yde en god service og evnen til at holde hovedet koldt, når der er travlt. Selvom ekspeditionerne går stærkt, skal alle føle sig velkomne, godt tilpas og professionelt betjent. Vi lægger vægt på, at du har erfaring med borgerbetjening/ekspedition/support og kan lide at være på.
 
En anden kernopgave er bemanding af Den Digitale Hotline (DDH). DDH hjælper med generel information og vejleder i de digitale selvbetjeningsløsninger, som borgeren kan benytte. Du indgår i vagtplanen sammen med 3 kolleger i DDH-teamet, hvor der er op til 4 vagter om ugen.
 
Som vores nye medarbejder vil du både komme til at betjene og medbetjene de borgere, som har bestilt tid til selvbetjening. Vi lægger stor vægt på hjælp-til-selvhjælp. Kan borgerne selv, skal de selv. Du skal derfor kunne veksle mellem flere forskellige jobfunktioner og både være ’problemknuser’ og ’underviser’, alt efter hvad situationen kræver. Det er derfor vigtigt, at du er omstillingsparat og klar til nye udfordringer, da dagene aldrig vil være ens.

Arbejdsområder
Vores kerneopgaver i Borgerservice er håndtering af borgerhenvendelser i front, digital medbetjening og sagsbehandling i bagland inden for nedenstående områder:
  • Omstilling af telefoner for store dele af Viborg Kommunes administration
  • Information i ankomstområdet på rådhuset
  • Pas og kørekort
  • Folkeregister
  • Opkrævning
  • Vielser
  • Tilskud til pensionister og administrationsklienter
  • Kontrolgruppe 

Vi tilbyder:
  • Spændende jobs i en dynamisk afdeling med en bred opgaveportefølje
  • Et godt arbejdsmiljø
  • En røgfri arbejdsplads
  • Gode og engagerede kollegaer med gode muligheder for sparring
  • En afdeling, hvor et tværfagligt forpligtende samarbejde, videndeling og plads til forskellighed er i højsædet
  • Job i en kommune, hvis værdier er: mangfoldighed, ordentlighed, dygtighed og mod.

Vi forventer, at du:
  • Er kontoruddannet med speciale i offentlig administration
  • Har erfaring fra lignende stillinger
  • Er målrettet, udadvendt, positiv og formår både at arbejde selvstændigt og i teams
  • Mestrer en bred vifte af fag- og støttesystemer og formår at arbejde på tværs af flere fagsystemer
  • Har et godt kendskab til digitale selvbetjeningsløsninger
  • Kan sælge, motivere og formidle fordelene ved digitale selvbetjeningsløsninger
  • Kan afkode borgeren ved førstehåndsindtryk og helhedsvurdere ud fra borgerens behov
  • Er dygtigt til at yde hjælp-til-selvhjælp og medbetjening
  • Kan føre en konstruktiv dialog med borgerne og er god til klar og tydelig kommunikation.
  • Er robust over for forandringer og trives i en travl hverdag med mange afbrydelser
  • Bevarer roen og overblikket i hektiske perioder uden at blive stresset
  • Rummelighed i forhold til borgernes forskellighed

Ansættelsessamtaler forventes ultimo april 2020 på Viborg Rådhus, Prinsens Alle 5, 8800 Viborg. Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om Ny Løn. Har du spørgsmål til stillingerne, er du velkommen til at kontakte Mette Camilla Bech-Møller på tlf. 41 14 60 99 eller mail: mcb@viborg.dk