Kontraktkonsulent i Børn og Unge

Vi søger en dygtig og kompetent kontraktkonsulent, der med pondus og sikkerhed kan forhandle, indgå og overvåge vores kontrakter i Familieafdelingen, primært på anbringelsesområdet. 

Du har nu muligheden for at komme i betragtning til denne spændende og ret unikke stilling hvis du bl.a.:
  • har stor interesse for anbringelsesområdet
  • gerne vil være med til at præge området
  • gerne vil være samlingspunktet for vores anbringelser
Et tæt samarbejde mellem kontraktkonsulent, socialrådgiver og familieplejekonsulent er vigtig for et vellykket anbringelsesforløb til gavn for barnet. Vi har derfor samlet kontraktforhandlingerne i denne funktion og dermed væk fra samarbejdet mellem socialrådgiver og familieplejekonsulent, således en eventuel interessekonflikt ikke vil få indflydelse på deres tætte samarbejde omkring barnet.  
 
Stillingen er organisatorisk placeret i Sekretariatet med reference til teamlederen i driftteam 1 og er på 37 timer om ugen. Du vil komme til at arbejde tæt sammen med ledelse og medarbejdere i Familieafdelingen, vores juridiske team og kollegaerne i teamet.
 
Dine primære arbejdsopgaver vil være:
  • ansvarlig for, men i tæt samarbejde med socialrådgiver og familieplejekonsulent at genforhandle kontrakter i en række forebyggelses- og anbringelsessager
  • have et permanent overblik over samtlige anbringelseskontrakter og sikre at kontrakterne genforhandles på de aftalte tidspunkter
  • sikre opfølgning i alle refusionssager på børneområdet, hvor Viborg modtager eller afgiver refusionstilsagn fra/til anden kommune
  • medvirke ved indgåelse af mellemkommunale delegationsaftaler
  • understøtte implementeringen af sagsprocedure ved unges overgang fra barn til voksen, herunder sikre rettidig sagsbehandling
  • forældrebetaling for anbragte børn under 18 år
  • egenbetaling for anbragte børn og unge over 18 år
  • indgå i samarbejdet med vores controller om økonomistyringen på udsatte området bl.a. via opfølgninger i vores økonomistyringssystem Calibra
Dine personlige egenskaber:
  • du har en relevant faglig baggrund (socialfaglig, juridisk eller økonomisk)
  • du har erfaring med arbejdet med mellemkommunale refusioner
  • du har erfaring med arbejdet med anbringelseskontrakter
  • du besidder gode formulerings- og forhandlingsevner
  • du har økonomisk flair og analytiske evner
  • du evner både at arbejde på tværs, i team og selvstændigt
  • du er struktureret og effektiv både med de daglige driftsopgaver og når der kommer opgaver af mere uforudset karakter
  • du skal være i stand til at vurdere og prioritere opgaverne, da de er mangeartede
  • du bidrager til afdelingens gode humør og positive omgangstone
 Vi kan tilbyde dig:
  • arbejde i en værdibaseret organisation, hvor vores 4 personalepolitiske værdier mangfoldighed, ordentlighed, dygtighed og mod ikke er noget vi siger, men noget vi mener og efterlever
  • en spændende arbejdsplads med højt aktivitetsniveau og faglige udfordringer i et åbent kontorlandskab
  • løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst
Ansættelsessted er Viborg Rådhus, Prinsens Alle 5, 8800 Viborg. Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til teamleder Annette Vester på tlf. 87 87 10 05.
 
Ansættelsessamtaler afholdes torsdag den 30. januar 2020.