Løn - og personalekonsulenter

Er løn- og personaleadministration lige dig? Får du et kick, når du udfordrer og udvikler processer? Og trives du i rollen som rådgiver? Så er du måske vores nye kollega i Løn og Personale.

I Viborg Kommune er administration af løn og personale en decentral ledelsesopgave. Vores fornemmeste opgave er derfor at understøtte lederne med rådgivning om effektive processer på et højt, fagligt niveau. Som en del af Løn- og Personale-holdet mangler vi lige nu nysgerrige og professionelle kollegaer, der både har tjek på det administrative og mod på at udfordre vores vaner.

Om jobbet
Som løn- og personalekonsulent får du både klassiske sagsbehandlingsopgaver og spændende konsulentopgaver - bl.a. kvalitetssikring, rådgivning og undervisning af ledere og administrative medarbejdere.

Dine opgaver bliver bl.a. at:
  • Fortolke aftaler og overenskomster
  • Kvalitetssikre decentrale indberetninger i lønsystemet SD Løn
  • Understøtte med faglig viden og indsigt ved forhandlinger og forhåndsaftaler
  • Rådgive om regelgrundlag og effektive arbejdsprocesser
  • Deltage i tværgående projekter og opgaveløsning
  • Undervise og deltage i onboarding af nye ledere
  • Hjælpe brugere med support på digitale løsninger og systemer
Om dig
Du er en stærk administrator, som forstår de løn- og personaleadministrative processer og har tjek på rollen som konsulent.

Som fagperson har du: 
  • en relevant, administrativ uddannelse
  • erfaring med løn- og personaleadministration og rådgivning - gerne fra en lignende konsulentfunktion
  • erfaring med løn- og personaleadministrative systemer og digital sagsbehandling
  • interesse for procesanalyser samt digitaliserings- og automatiseringstiltag
  • gode kommunikationsevner, både skriftligt og mundtligt
Som mennesker er du:
  • Nysgerrig af natur og klar til at udvikle/teste nye løsninger
  • Selvstændig, struktureret og initiativrig
  • Glad for at samarbejde og videndele
  • Kvik og hurtig til at sætte dig ind i nye områder
  • Dygtig til at inddrage brugere i udviklingsprocesser
Om os
Sammen med HR og Arbejdsmiljø udgør Løn og Personale, den enhed, vi kalder Personale og Organisation. Her er vi ca. 35 medarbejdere, der arbejder med en bred vifte af opgaver med alt fra personalepolitik og arbejdsmiljø til administration, forhandling, analyse og jura.

Hos os finder du et fleksibelt arbejdsmiljø i et tværfagligt miljø med plads til udvikling. Vi er en mangfoldig flok, der hjælper hinanden på tværs og supplerer hinanden med forskellige fagligheder, kompetencer og personligheder.

Vores omgangstone er fri, og i Viborg Rådhus er der højt til loftet – bogstavelig talt og i ånden. Vi er altid glade for nye vinkler og glæder os til sparre med dig om nye opgaver og gentænkning af eksisterende.

I Viborg Kommune er vi er en del af stor, politisk styret organisation, hvor ledelse bygger på personalepolitiske værdier, ledelsesgrundlag  og MED-aftale.

Løn og ansættelse
Ansættelse sker iht. gældende overenskomst. Lønnen aftales konkret ud fra baggrund og erfaringer.

Frist og samtaler
Vi forventer at gennemføre to samtalerunder i uge 4 og 5:
1. runde: gennemføres den 23. januar 2020 og 27. januar 2020.
Ved brug af 2. runde-samtale vil den blive gennemført den 29. januar 2020.

Få mere at vide                                                                                  
Har du spørgsmål om jobbet, kan du kontakte:
Afdelingsleder Dorte Dewitz på tlf. 20 80 11 60