Vågen nattevagt

Har du høj faglighed, et anerkendende menneskesyn og fungere bedst om natten?
Så søger vi lige nu 1 vågen nattevagt til en spændende, udfordrende og afvekslende nattevagt funktion med start den 1. februar 2020 eller tidligere.

Stillingen til knyttes vores døgninstitution på Sct. Laurentii Vej 14 a. Ansættelsen er med en gennemsnitlig ugentlig arbejdstid på ca. 30 timer.

Du vil blive en del af et fast nattevagtteam med 2 øvrige kollegaer. Din arbejdstid vil som udgangspunkt være fra Kl. 23-08.00 fordelt på vagter alle ugens dage – og hver 3 weekend, enkelte vagter vil være placeret ud i den daglige vagtplan.

Hvem er du?
Ud over du trives med at arbejde på egen hånd om natten, forventer vi at du:
 
  • Er uddannet/har erfaring inden for det sociale og sundhedsfaglige område.
  • Meget gerne have uddannelse og certificering i medicinhåndtering.
  • Er tydelig i skrift og tale.
  • Kan begå dig i diverse IT-systemer.
  • Har kørekort.
  • At du er systematisk, struktureret og selvstændig i udførelsen af opgaverne.
  • At du kan reflektere i nuet og over egen indsats, være fleksibel i opgaveløsningen.
  • Have flair for udførelsen af administrative og praktiske opgaver, så som at bage, vaske tøj, mindre opgaver der kræver lidt håndværks snilde.
  • At du er rolig som person, har et godt humør og kan træffe selvstændige beslutninger.
  • At du er fleksibel og kan bevare overblikket i akutte og pressede situationer.
  • Gerne erfaring med arbejdet omkring anbragte børn og unge.

Det tilbyder vi
  • Vi har høj faglighed, hvor den anerkendende, systemiske narrative tilgang har fokus.
  • Vi bringer kollegaer i spil når deres særlige kompetencer tænkes nødvendig i den enkelte opgave.
  • Vi vægter højt det tværfaglige samarbejde som et fast redskab i hverdagen., både internt og eksternt.
  • Vi har engageret og tydelig ledelse.
  • Vi har plads til nytænkning samt kreativitet i opgaveløsningen.
  • Sparring og supervision ved nærmeste leder

Det er en vigtig forudsætning, at du er god til at være i dialog med de unge, så de inddrages mest muligt i eget liv.
At du har en anerkendende og rummelig tilgang til andre mennesker og formår at tilsidesætte egne normer, holdninger og værdier og i høj grad følge og understøtte den unges initiativer og ønsker.
Varetage omsorg for de unge og sikre deres trivsel om natten.

Løn og ansættelse
Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende FOA-overenskomst.
En ansættelse er betinget af ren børne– og straffeattest, hvorfor disse indhentes.

Samtaler
Samtalerne vil finde sted torsdag den 19/12 i tidsrummet kl.9-14.

Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen
Ønsker du yderligere information, er du velkommen til at kontakte teamleder, Carsten Grimm på telefon 30 33 44 03 og eller afdelingsleder, Mette Tandrup Madsen på telefon 87 87 78 00.

Om Nørresø Huset
Nørresø Huset er en del af Viborg Kommune, og vores arbejde og dagligdag afspejler sig i hele kommunens sammenhængsmodel, som en naturlig tilgang i alle løsninger i og omkring vores kerneopgave.
Nørresø Huset består af et døgn, dag- og familieplejeområde, og er et foranstaltnings tilbud til sårbare og social udsatte børn og unge, i alderen 13-23 år, samt 0-23 år i plejefamilier.
Afdelingen består af 24 ungekonsulenter, 3 nattevagter, 8 faste vikar, 4 familieplejekonsulenter, 1 administrativ medarbejder, 2 teamledere og 1 afdelingsleder.
Medarbejdergruppen er sammensat af en række erfarne medarbejdere. Fælles for alle medarbejdere er, at de er dygtige og fagligt meget engagerede. Vores pædagogik spejler sig i KRAP, AART, HAP, og den systemiske narrative tænkning.
Vi tilbyder en spændende, udfordrende og afvekslende hverdag, en hverdag, hvor der trods travlhed er plads til et godt grin mellem kollegaer.