It-supporter

Brænder du for at hjælpe dine kolleger med at få løst deres IT-udfordringer? Er du service-minded og glad for alle typer support-opgaver?
 
Så er du måske vores nye kollega.

 
It og Digitalisering, Viborg Kommune søger en ny kollega i It - Drift og Support. Her bliver du en del af team Service Desk, som består af 7 medarbejdere og 2 Incident managere. En af vores kolleger har søgt nye udfordringer, og derfor har vi nu brug for dig.
 
It og Digitaliserings primære opgaver er drift, support og udvikling. Vi arbejder ud fra ITIL principperne. Vores kerneopgave er at skabe værdi i hele organisationen gennem viden og forståelse for den enkeltes opgaver.
 
Dine arbejdsopgaver
Du indgår i et team som primært yder 1. level support via selvbetjeningsportal samt telefoniske og personlige henvendelser. Service Deskens vigtigste opgave er at yde god service og support til kommunens medarbejdere.
 
Alle i Service Desken har i gennemsnit 3 dage med 1. level support om ugen. De resterende dage får du tildelt specifikke opgaver i rollen som knowledge manager. Som knowledge manager har du også 2. level opgaver, som kan være indenfor hardware, software, telefoni, Office 365 m.m.
  • Du skal vedligeholde dokumentation og udarbejde guides og vejledninger.
  • Du deltager i implementeringen af ITIL services for området omkring Service Desken.
  • Indenfor dit knowledge manager område skal du sikre, at viden opsamles og deles i Service Desken.

Vi forventer, at du
  • har en relevant it-uddannelse i forhold til ovenstående ansvarsområder,
  • begår dig godt mundtlig og skriftlig, på såvel dansk som engelsk,
  • har indgående kendskab til Windows OS og Office 365 produkter,
  • sætter en ære i at yde god service og dele viden,
  • er nysgerrig på at tilegne dig ny viden,
  • har kørekort til bil.

Vi lægger vægt på, at du
  • har praktisk erfaring fra en tilsvarende stilling med it-support.
  • har kendskab til et service management system (ITSM) og ITIL.
  • kan arbejde selvstændigt og samtidigt indgå i tæt samarbejde med kolleger.
  • kan kommunikere på flere niveauer i organisationen.
  • kan bevare overblikket og det gode humør i pressede situationer.
  • er omhyggelig, struktureret og forstår at prioritere tid og arbejdsopgaver.
  • ser muligheder og løsninger i samspillet mellem it-brugerne, teknikere og leverandører.
  • er fleksibel og indstillet på at arbejde i en organisation, som er under konstante forandringer.

Vi tilbyder
Ansættelse i en dynamisk og engageret it-afdeling med 36 kolleger og 2 ledere, med en spændende opgaveportefølje og mange berøringsflader. Vi lægger vægt på en uformel omgangstone, godt samarbejde samt fælles ansvarlighed med plads til forskellighed.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag den 26. august 2019. Samtidigt med samtalen vil der være en skriftlig opgave.

Løn og ansættelsesforhold
Løn og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst.

Forud for eventuel ansættelse indhentes straffeattest.