Borgerservicemedarbejder til Team Udbetaling og Tilskud

Har du kendskab til tilskud til pensionister og administration af pensionisters økonomi? Trives du i en travl hverdag, hvor dagene sjældent er ens? Hvis du kan svare ja til disse spørgsmål, så er du lige den borgerservicemedarbejder, vi søger.
 
Borgerservice søger pr. 1. august en udadvendt og serviceorienteret borgerservicemedarbejder, til Team Udbetaling og Tilskud. Der er tale om en midlertidig stilling som barselsvikar på 37 timer.

Du vil blive en del af Team Udbetaling og Tilskud. Vi ønsker os en ny medarbejder med stort kendskab til personlige tillæg, enkeltydelser og helbredstillæg til pensionister samt administration af pensionisters økonomi. Derudover vil vi også vægte, hvis du har kendskab til øvrige borgerserviceopgaver, da du også vil blive en væsentlig del af vores frontbetjening og telefonbetjening. Derfor er det vigtigt at du trives med, at arbejde med personlig betjening af borgere.

Arbejdsområder
Vores kerneopgaver i Borgerservice er håndtering af borgerhenvendelser i front, digital medbetjening og sagsbehandling i bagland inden for nedenstående områder:
  • Omstilling af telefoner for stores dele af Viborg Kommunes administration
  • Information i ankomstområdet på rådhuset
  • Pas og kørekort
  • Folkeregister
  • Opkrævning
  • Vielser
  • Tilskud til pensionister og administrationsklienter
  • Kontrolgruppe 
     
Vi tilbyder:
  • Et spændende job i en dynamisk afdeling med en bred opgaveportefølje
  • Et godt arbejdsmiljø
  • Gode og engagerede kollegaer med gode muligheder for sparring
  • En afdeling, hvor et tværfagligt forpligtende samarbejde, videndeling og plads til forskellighed er i højsædet
  • Job i en kommune, hvis værdier er: mangfoldighed, ordentlighed, dygtighed og mod.
  • En løn, der bliver fastsat efter principperne for lokalløn i henhold til gældende overenskomst, stillingens funktioner og dine kvalifikationer. 

Vi forventer på, at du:
  • Er kontoruddannet med speciale i offentlig administration
  • Har erfaring fra en lignende stilling
  • Er målrettet, udadvendt, positiv og formår både at arbejde både selvstændigt og i teams
  • Mestrer en bred vifte af fag- og støttesystemer og formår at arbejde på tværs af flere fagsystemer
  • Har et indgående kendskab til digitale selvbetjeningsløsninger
  • Kan sælge, motivere og formidle fordelene ved digitale selvbetjeningsløsninger
  • Kan afkode borgeren ved førstehåndsindtryk og helhedsvurdere ud fra borgerens behov
  • Er dygtigt til at yde hjælp-til-selvhjælp og medbetjening
  • Kan føre en konstruktiv dialog med borgerne og er god til klar og tydelig kommunikation.
  • Er robust over for forandringer og trives i en travl hverdag med mange afbrydelser
  • Bevarer roen og overblikket i hektiske perioder uden at blive stresset
  • Rummelighed i forhold til borgernes forskellighed

Der er ansøgningsfrist onsdag den 19. juni 2019.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 24. juni på Viborg Rådhus, Prinsens Alle 5, 8800 Viborg. Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte afdelingsleder Torben S. Hansen på tlf. 4171 9026.