3 personlige jobformidlere til projekt "Udvikling i fleksjob II"


Fleksjobteamet i Viborg søger 3 personlige jobformidlere til projekt "Udvikling i fleksjob II"

Vil du være en del af et ambitiøst og målrettet team, hvor et tæt samarbejde med borgere og virksomheder, er med til at skabe meningsfulde og holdbare løsninger?

Vi deltager i projekt ”Udvikling i fleksjob II” med indsatsopstart fra 1. april 2019 og opnormerer derfor vores team. Formålet med projektet er at udvikle arbejdsevnen hos personer som er ansat i fleksjob i 10 timer eller derunder og skabe viden om hvordan borgere i fleksjob på få timer kan opnå progression.

Om Fleksjobteamet:
Fleksjobteamet har adresse på Sct. Mogensgade 5 i Viborg. Aktuelt består teamet af 7 jobkonsulenter, 5 beskæftigelsesfaglige medarbejdere, 2 administrative medarbejdere og en teamleder. Vi opnormerer i forbindelse med projektet med 3 personlige jobformidlere og 1 projektleder.
 
Fleksjobteamets opgave er overordnet at støtte borgere som modtager ledighedsydelse i at opnå en ansættelse i fleksjob samt fastholdelse og udvikling i fleksjobansættelser.
 
Vi har en teamstruktur, hvor beskæftigelsesfaglige medarbejdere og jobkonsulenter igennem flere år har arbejdet tæt sammen med stor succes og med et stort tværfagligt fokus.

Om stillingen:
Som personlig jobformidler, skal du kunne varetage 4 roller; den virksomhedsvendte rolle, den mentorlignende rolle, rollen som samtalepartner og i mindre grad en myndighedsrolle.
Du skal motivere og understøtte den enkelte borgers progression i forbindelse med fleksjob.
 
I et tæt samarbejde fokuserer vi på borgerens vilje, evne og muligheder.
 
Vores ståsted er demokratisk medborgerskab, hvor vi benytter os af empowerment tilgangen med coaching som redskab og dermed i videst muligt omfang arbejder efter borgerens egne definerede jobmål og delmål.
 
Vi arbejder ud fra Viborg kommunens værdier som er mangfoldighed, ordentlighed, dygtighed og mod.

Primære arbejdsopgaver:
  • Etablering af fleksjob
  • Etablering af virksomhedspraktikker
  • Tæt opfølgning med den enkelte borger med fokus på udvikling
  • Mentorlignende støtte
  • Coaching indenfor en jobrettet ramme
  • Opsøgende branchebesøg
  • Registrering og skriftlig dokumentation.

Vi forventer, at du:
  • Har flair for at bistå borgere og virksomheder med job og rekruttering
  • Har viden om lokale jobmuligheder
  • Har et virksomhedsnetværk i Viborg Kommune og omegn
  • Har viden om målgruppen for fleksjob
  • Tror på at alle har ressourcer som virksomhederne har brug for
  • Har gode samtaleevner og kan skabe en god og tillidsfuld relation
  • Kan arbejde selvstændigt og struktureret
  • Er fortrolig med brugen af IT-systemer
  • Har lyst til at indgå i et konstruktivt og godt teamsamarbejde
  • Kan udvise en respektfuld tilgang i mødet med borgere og virksomheder
  • Er handlekraftig i opgaveløsningen.

Vi tilbyder dig:
  • at deltage i et projekt der bliver afgørende for fremtidens beskæftigelsesindsats på fleksjobområdet
  • et højt fagligt arbejdsmiljø 
  • gode muligheder for udvikling og sparring
  • at blive en del af et ambitiøst team, der arbejder målrettet og resultatorienteret
  • gode engagerede kollegaer og strukturerede rammer
  • en løn der bliver fastsat efter principperne for Ny løn i henhold gældende overenskomst, stillingens funktioner og dine kvalifikationer. 
 
Der er tale om en fast fuldtidsstilling udelukkende med projektdeltagelse frem til den 30. september 2020 Efter projektperioden vil der være en plads andetsteds i kommunen.
 
Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 21. februar 2019.