Ny borgervejleder ansat i Viborg Kommune

Tone Strøm Nielsen, borgervejleder fra 1. august

Et enigt ansættelsesudvalg har pr. 1. august valgt Tone Strøm Nielsen som Viborg Kommunes nye borgervejleder.

Der var hele 43 ansøgere til stillingen som borgervejleder, og det var et enigt ansættelsesudvalg, der pegede på Tone Strøm Nielsen som det helt rigtige match.

Erfaring og indsigt
32 årige Tone Strøm Nielsen kommer fra en stilling som specialist i Viborg Kommunes Borgerservice. Hun har otte års erfaring med borgerbetjening og god indsigt i kommunens organisation. Herudover har hun taget en Kommunomuddannelse inden for bl.a. psykologi og offentlig kommunikation.

Biblioteks- og borgerservicechef, Britta Thuun-Petersen siger i forbindelse med ansættelsen:
- Vi er meget glade for at kunne ansætte Tone i den nye stilling. Hun har den rette kombination af teori og praksis. Og så har ansættelsesudvalget bl.a. lagt vægt på, at hun er rigtig dygtig til at møde folk i øjenhøjde og god til at bevare overblikket.  

Mød Tone på rådhuset og Hovedbiblioteket
Den nye borgervejleders opgave bliver bl.a. at hjælpe og vejlede borgere i Viborg Kommune, som ikke ved hvor de skal henvende sig med et spørgsmål eller en klage, og Tone Strøm Nielsen glæder sig til den rolle:
- Jeg kan rigtig god lide at arbejde med mennesker og glæder mig meget til at kunne hjælpe borgerne. Samtidig håber jeg, at jeg kan medvirke til at styrke vores kommunikation med borgerne, så de oplever højere grad af tilfredshed i deres kontakt med kommunen.

Tone Strøm Nielsen er ansat 18½ timer om ugen og tager fat på de nye arbejdsopgaver fra 15. august, hvor hun er tilbage fra sommerferie. Herefter kan borgerne finde den nye borgervejleder på Viborg Rådhus og på Hovedbiblioteket i Viborg, hvor hun får faste træffetider. 

Yderligere oplysninger
Britta Thuun-Petersen, biblioteks- og borgerservicechef
Tlf. 51 27 48 81, e-mail:brt@viborg.dk
  

Om borgervejlederens rolle
Økonomi- og Erhvervsudvalget besluttede på sit møde den 6. april 2016 at ansætte en borgervejleder i Viborg Kommune.


Borgervejlederen kan bl.a. hjælpe med, at:

  • Guide borgere, der har spørgsmål og klager
  • Formidle kontakte og styrke dialog mellem borgere og afdelinger
  • Vejlede og undervise organisationen

Borgervejlederen kan ikke behandle klager over det faglige indhold i kommunale sager, over det serviceniveau, der er vedtaget politisk eller lovfæstet.

Læs mere om borgervejlederens rolle på viborg.dk/kommune