Logo for Viborg Naturpark

Brugerrådet for Viborg Naturpark

Viborg Naturparks spritnye logo er designet af Mille Katrine Fjorbak Rasmussen, som er mediegrafikerelev på Københavns Tekniske Skole.

Brugerrådet har netop overrakt 10.000 kr. til vinderen af deres logokonkurrence.

Enkelt og iøjnefaldende

I alt har brugerrådet fået 83 professionelle forslag til logos, men har været enige om at udvælge vinderen.
"Milles design er både enkelt og iøjnefaldende, og passer godt til tankerne bag naturparkprojektet" fortæller Brugerrådet.

Milles intension

Mille modtog sin gevinst, og fortalte, at det har været spændende at lave et logo til noget, som er nyt og grafisk udefineret.
"Intensionen med mit design er, at logoet skal signalere oplevelser, som en masse forskellige mennesker kommer til at få i naturparken fremover", fortæller Mille
"Logoet skal også vise, at parken bliver et frirum til at lege, lære og hygge sig i naturen. Skriften er derfor legende samtidig med, at farverne - som matcher Viborgs byvåben - er rolige og seriøse".

Brugerrådet vil bruge logoet til diverse kommunikationsmateriale på hjemmeside, skilte, i foldere mv.
 

Sidst opdateret: 14.12.2016